måndag 24 november 2008

JÄVLA SKIT !!

Fan vad jag är trött på denna månad, allt känns skit!
Stackars Zola skar upp sin ena trampdyna igår och det blödde rejält,
ringde djursjukhuset och rådfrågade.
Så idag var vi hos veterinären och Zola blev nersövd och opererad. Passade på att visa upp hennes hemska utslag på magen också, fick recept på salva till den och till tassen blev det smärtstillande och antibiotika, men hon är tapper min lilla vän, linkar omkring här med sin stora tratt på huvudet.
Själv är jag utdömd känns det som, F-kassan har gett mig sjukersättning på 75% och att hitta ett jobb på 25% är inte lätt och inte får jag något från A-kassan, så nu får man banne mig leva snålt!
Så det började ju inte så bra, med 3000 kr i utgifter för Zolas skada, men huvudsaken är att hon blir bra.
Ursäkta min svordomar!
//Susanne

5 kommentarer:

Kerstin och Gouda sa...

Hoppas Zolas tass läker,du har väl Zola försäkrad. Att man inte får stämpla 25% har vi våran regering att tacka för. Det är lika för alla som är sjukskrivna eller arbetslösa, vilket jag tycker är för j.vligt. Ha de så bra.
Kerstin o Gouda.

Kerstin och Gouda sa...

Önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År!

Kerstin och Gouda sa...

Grattis syrran på 2års-dagen önskar Gouda med familj.
Ps. hoppas du har fått presenter, jag har fått en jätte stor bläckfisk :)

Anonym sa...

Önskar er också en trevlig påsk. Gouda och jag ska göra vårat bästa på tävlingarna.
Skulle vara mycket trevlig om du ville blogga och berätta hur det är med Zola.
Kram Kerstin o Gouda.

Susanne o Cia sa...

Halloj!

Hoppas allt är bra med er! Var ett tag sen sist. Här är allt ok!
Ha det så gott så hoppas jag att vi hörs snart!
Kramar
Susanne o Cia