fredag 24 oktober 2008

Sista gången!

Då var agilitykursen slut!lite tråkigt faktiskt för den har hållt mig igång, men ska försöka att åka upp och träna i alla fall på onsdagar då instruktörerna är där.
Sista gången fick vi prova på att tävla, gå banan och köra den en åt gången, gick väl sådär!
Zola fuskade på slalom och hoppade av gungan, men innan när vi tränade slalom och gungan så var hon jätte duktig. Vi fikade och utvärderade kursen och fick diplom.

Igår upptäckte jag massor med små sårskorpor på Zola,hade upptäckt några runt halsen dagen innan med trodde då att det var bärnstens halsbandet som var boven i dramat, att det hamnat under hennes halsband och det blivit skav, men nu finns det sår lite överallt.
Hon har tappat massor med päls, först all underull och nu täckhåret, har börjat klia sig igen men inte så mycket. Men varför alla sårskorpor ??? Är det skabb i alla fall? hämtade ut receptet mot skabb och behandlade henne idag och sanerade alla sovplatser och i bilen.
Det kan ju också vara allergi för jag började för1 1/2 vecka sedan blanda i hennes gamla foder med det nya för att bli av med det. Dumt nog!! Så nu vet jag inte vilket det beror på, kan ju vara både och. Huvudsaken att hon blir av med såren och klådan så fort som möjligt.
Vov Susanne och Zola

2 kommentarer:

Kerstin och Gouda sa...

Hoppas att Zola har blivit bra från klådan och att såren är borta.
Här är det bara bra. Nu är det 8 månader sedan Gouda löpte,det gör inget för jag vill ha en tik som inte löper så ofta, hoppas att hon kommer att fortsätta med det. Kolla valpbloggen :))
Ha de så bra.
Kram Kerstin o Gouda.

Anonym sa...

Du har blivit utmanad. Se min blogg!
http://svecia.blogspot.com/